Вітаю Вас, Гість

Контактна інформація    


Адреса  Центру   дитячої  та  юнацької  творчостi: вул. М.Грушевського 13, м.Знам'янка, Кiровоградська область, телефони: 2-26-07; 2-27-44; індекс: 27400 (основний корпус).


Філія №1: по вул. Привокзальна 22, тел.3-11-68.


Філія №2: по вул.Калинова        


Електрона пошта:  zbdut@yandex.ua; та znam_cdut@ukr.net.  факс  (05233)2-27-44.


Сайт Центру дитячої та юнацької творчості: znamcdut.at.ua.


Cтруктура ЦДЮТ


Стан матеріально-технічного забезпечення


Співпраця ЦДЮТ

 

                           Концепція розвитку ЦДЮТ

 

В сучасних умовах культурно - освітні, інформаційні, дозвіллєво - розважальні послуги користуються все більшим попитом і у дітей, і у батьків.

Тож необхідність Концепції розвитку Знам’янського Центру  дитячої та юнацької творчості  випливає з існуючих соціально - економічних, політичних та культурних освітніх тенденцій в сучасному суспільстві. Дана Концепція підкріплена правом кожної людини на вільний розвиток особистості   (Конституція України, ст.23 ), правом дитини на відпочинок, дозвілля, всебічну участь у культурному та творчому житті, надання відповідних можливостей для творчої діяльності (Конвенція про права дитини, ратифікована Верховною Радою України 27 лютого 1991 року) та завданням освіти по забезпеченню повного розвитку людської особи й її права вільно брати участь у культурному житті суспільства.

Основою всіх перетворень має стати реальне знання потенційних можливостей дітей, прогнозування потреб і моделей розвитку особистості.

            Мета Концепції полягає у визначенні сучасних теоретико – методо - логічних засад діяльності Центру дитячої та юнацької творчості,  науково-методичних, організаційних, кадрових, інформаційних та ресурсних умов його розвитку.

             Концепція є стратегічним документом, який відкриває широкі можливості для розвитку ЦДЮТ.

            Концепція передбачає розвиток ЦДЮТ як навчально-виховного, науково-методичного та дослідно-пошукового закладу, де реалізуються новітні підходи до навчання та виховання гуртківців.

    Концепції розвитку ЦДЮТ на 2013-2017р.складається з таких розділів:

  • загальні положення;
  • науково - теоретичні положення;
  • місія,мета та завдання закладу;
  • структура закладу та основні напрями його діяльності;
  • зміст і форми організації освітнього процесу в закладі;
  • розвиток виховної  системи закладу;
  • організація науково - методичної роботи в закладі;
  • управління закладом;
  • матеріально - технічне та фінансове забезпечення інноваційного розвитку закладу;
  • забезпечення умов реалізації Концепції;
  • очікувані результати.

                                    Робота з громадськістю міста

            Робота з громадськістю міста, яка - будується за концепцією соціального партнерства, передбачає здійснення постійного пошуку нових ресурсів для задоволення освітніх потреб вихованців та їх батьків, тісний зв'язок із громадськими організаціями та органами державної влади, місцевого самоврядування, запровадження інновацій, що враховують інтереси Центру творчості та є корисними для соціального розвитку партнерів.

Центр дитячої та юнацької творчості тісно співпрацює із громадськістю міста, а колективи ЦДЮТ є постійними учасниками міських заходів, а саме:

  • концерти, ігрові програми, виставки дитячої творчості, майстер класи, творчі майстерні, присвячені міським та державним пам’ятним датам;
  • ігрові програми та вистави «Новий рік - казковий час» для дітей на площі біля міського Палацу культури;
  • участь у міському фестивалі родинно-сімейної творчості «Родинні скарби Кіровоградщини»;
  • міське свято «Хай сонцю і квітам всміхаються діти» до Міжнародного Дня захисту дітей;
  • конкурсно-пізнавальна програма «Правовий брейн-ринг» (спільно з управлінням юстиції);
  • «Посвята в козачата» (спільно з козаками Окремого  Чорноліського полку імені козака Мамая);
  • тематичне театралізоване свято «Слава Шевченка – слава України», присвячене 200-річчю з дня народження Т.Г. Шевченка;
  • творчі зустрічі вихованців ЦДЮТ з колективом Кіровоградської обласної філармонії та участь у концерті «Зірки і діти на одній сцені».

 

Стан матеріально-технічного забезпечення    навчальних

кабінетів та інших приміщень

 

                                 В основному корпусі  Центру дитячої та юнацької  творчості та розташовані кабінети директора, заступника директора, костюмерна тощо. Будівля Центру творчості має два парадних та два запасних (евакуаційних) виходів, обладнані відповідно вимогам пожежної безпеки. Є 7 вогнегасників. У всіх навчальних кабінетах та приміщеннях розташовані інструкції з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правила безпечної поведінки під час занять, схеми безпечного шляху до закладу, інструкції з безпеки діяльності під час виконання окремих видів робіт. Стан будівлі та приміщень задовільний. Опалення індивідуальне, газова котельня  побудована і здана в експлуатацію в грудні 2013 року.

В основному  приміщенні  ЦДЮТ -  вул. М.Грушевського, 13 - є:

  • актова зала,  яка використовується для проведення концертних програм, масових заходів з вихованцями, батьківських зборів, загальних зборів трудового колективу, педагогічних рад, та як репетиційне приміщення для занять хореографічних, вокально-хорових гуртків та вокально-інструментального ансамблю. Є сцена з необхідним устаткуванням , в залі стільці для глядачів (220штук). Приміщення обладнано аудіоапаратурою, музичним інструментом (фортепіано).
  • дзеркальна зала, яка використовується як репетиційне приміщення для занять хореографічних гуртків. Приміщення обладнано дзеркалами, станками для хореографії, аудіоапаратурою, музичним інструментом (фортепіано).
  • кабінети образотворчого мистецтва використовуються для занять гуртків образотворчого мистецтва «Малюнок, графіка, живопис» та «Незвичайне поряд».  Приміщення обладнано меблями, магнітною дошкою.
  • кабінети декоративно-ужиткового мистецтва  використовуються для занять груп гуртів декоративно-ужиткового мистецтва «Іграшка-сувенір», «Бісероплетіння», «Українська -художня вишивка», гуртка «Школа раннього розвитку».  Приміщення кабінету обладнано необхідними меблями – столами, стільцями, шафами. Двері і вікна замінені на металопластикові.
  • роздягальні використовуються для  зберігання одягу вихованців закладу. Приміщення обладнані лавами та вішалками.

Філія 1- вул. Привокзальна, 22

Філія розташована  в одноповерховому приміщенні. Має: великий зал з басейном для практичних занять судномодельного гуртка, кілька господарчих та допоміжних приміщень.

  • Кабінети науково-технічного напрямку використовуються для занять груп гуртків «Судномодельний» та «Технічний дизайн». Приміщення судномодельного гуртка обладнано токарним, образивним станками та двома свердлильними станками. Приміщення кабінету технічного дизайну обладнано меблями та дошкою.
  • Кабінет декоративно-ужиткового мистецтва: використовується для занять груп гуртка «Виготовлення сувенірів». Приміщення обладнано меблями, дошкою.

    У всіх навчальних кабінетах та приміщеннях філії знаходяться інструкції з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правила безпечної поведінки під час занять відповідно до профілю гуртка. Є 4 вогнегасники. Опалення індивідуальне електричне, в кожному кабінеті  розташовано по дав – три обігрівача.  Стан будівлі та приміщень задовільний.

                                       Філія 2 - вул. Калинова, 113

Філія розташована  в одноповерховому приміщенні на території музичної школи. Має два кабінети, які використовуються для занять гуртків «Початкове технічне моделювання» та «Паперопластики» обладнані меблями, дошками. В наявності  допоміжне приміщення, туалетна кімната. Є два  вогнегасники й інструкції з ОП та БЖД. Опалення централізоване.  Стан будівлі та приміщень задовільний.

Гуртки всіх напрямків позашкільної освіти, які пропонує  Центр дитячої та юнацької  творчості, забезпечені   необхідним   обладнанням,   наочністю  для повноцінної діяльності.

Приміщення гуртків образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва обладнані меблями для зберігання приладдя та інструментів, експозиціями виставкових матеріалів, тематичними стендами тощо.

Хореографічні гуртки у своєму розпорядженні мають магнітофони, музичні плеєри, спеціальні килимки,  гімнастичні мати. Танцювальний зал обладнаний спеціальними танцювальними станками, дзеркалами.

Приміщення гуртка «Іграшка - сувенір» обладнано 7 швейними машинками з ручним та ножним приводом, оверлоком, примірочною кабінкою та експозиціями виставкових матеріалів, тематичними стендами тощо.

Всі приміщення Центру дозвілля укомплектовані меблями: шафи для одягу, шафи для зберігання методичної літератури, технічних засобів навчання та наочності, дошки, учнівські столи та стільці тощо.

 

Програмно-методичне забезпечення навчально-виховного процесу

 

Серед основних завдань Національної стратегії модернізації та розвитку позашкільної освіти є побудова ефективної системи національного виховання на засадах загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей, забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини, формування соціально зрілої, творчої особистості, громадянина України та світу, підготовка молоді до свідомого вибору сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності сім'ї за освіту й виховання дітей.

Керуючись ст.16, 17 Закону України «Про позашкільну освіту», Статутом Центру творчості та Програмою розвитку закладу на 2012-2014 роки, концепцією розвитку закладу на 2013-2017 роки.

Навчально-виховний процес у ЦДЮТ здійснюється на основі диференціації відповідно до індивідуальних можливостей вихованців, з урахуванням їх вікових особливостей.

Навчально-виховний процес здійснюється за наступними напрямками:

  • художньо-естетичний;
  • гуманітарний;
  • науково-технічний;
  • еколого-натуралістичний.

Гурткова робота  Центру творчості класифікується за трьома рівнями:

початковий рівень -  гуртки діяльність яких спрямована на загальний розвиток вихованців, виявлення їхніх здібностей і обдарувань, прищеплення інтересу до творчої діяльності;

основний рівень – гуртки,  які розвивають інтереси вихованців, дають їм знання, практичні вміння та навички, задовольняють потреби в професійній орієнтації;

вищий рівень - гуртки за інтересами для здібних і обдарованих вихованців.

Відповідно до рівня класифікації визначаються мета та перспективи діяльності гуртків закладу, його кількісний склад, кількість годин для опанування програмою гуртка.

Зміст роботи закладу визначається мережею гуртків і програмами діяльності гуртків, як адаптованими так і типовими, рекомендованими Міністерством освіти та науки України. Програми гуртків є однопрофільними (хореографічний відділ), комплексними  (декоративно – ужиткового відділу), й передбачають  навчання дітей індивідуально, в групах. Залежно від специфіки діяльності позашкільного закладу, відповідного рівня творчого об’єднання навчання може вестись за програмами від одного до кількох років. Програмами може бути передбачена індивідуальна робота з обдарованими дітьми, дітьми з особливими потребами тощо.

З метою впровадження в навчальний  процес інноваційних технологій навчання та розвитку дітей, забезпечення неперервності та наступності навчання та виховання у Центрі творчості  велика увага приділяється навчальним програмам, тому що навчальна програма забезпечує змістовність, профорієнтаційну сутність навчально-виховного процесу у гуртку, а головне, програма - показник професійної майстерності педагога тому методичний супровід програм є одним із пріоритетів у методичній роботі закладу. Навчання відбувається за 27 навчальними програмами.

Методичний супровід навчальних програм - основа розвитку освітньої системи Центру творчості.

Навчальні програми відповідають сучасним вимогам навчально - виховного процесу, в яких передбачено цілі та завдання предмету, основні види діяльності, форми контролю та оцінювання результатів навчання.

Програми гуртків ЦДЮТ схвалені й погоджені радою міського методичного кабінету, затверджені наказами начальника відділу освіти: від 27.09.13 р.  №228 та від 07.10.2014 р. №230 «Про затвердження програм гуртків, клубів позакласної, позашкільної роботи».

 

Динаміка розвитку мережі гуртків відповідно до типу закладу (за останні 3 роки)

       У 2013/2014 навчальному році в Центрі творчості працювало 26 гуртків,

в яких навчалось 980 вихованці, в 63групах, з них:

  • 18 груп початкового рівня – 31,2 % вихованців ,
  • 42 групи основного рівня – 39,8% вихованців,
  • 3 групи  вищого рівня - 4% вихованців.

 Стабільно працювали гуртки всіх існуючих у ЦДЮТ напрямків творчої діяльності:

художньо-естетичний - 18 гуртків, 46 групи, 759 вихованців, що становить 77,4% від усіх вихованців Центру;

науково-технічний - 5 гуртків, 11 груп, 156 вихованців - 15,9%;

гуманітарний - 3 гуртка, 3 групи, 50 вихованців - 5,1%;

еколого-натуралістичний - 1 гурток, 1 група, 15 вихованців - 1,6%.

Динаміка розвитку мережі гуртків за напрямками роботи

 

 

 

Напрямки

роботи

 

2012/2013н.р.

2013/2014н.р.

2014/2015н.р.

Кількість

вихованців

Кількість груп

%

Кількість

вихованців

Кількість груп

%

Кількість

вихован-ців

Кількість груп

%

художньо-естетичний

(хореографія,вокал,

декоративно-прикладне мистецтво)

774

42

70,5

759

46

77,3

754

50

77,3

науково-технічний

 

273

21

15,5

156

11

15,9

156

11

15.2

гуманітарний

 

50

3

4,5

50

5

5,1

50

3

5,1

еколого -   натуралістичний

-

-

 

1

20

1,6

15

1

2.4

Разом

1097

66

 

980

63

 

975

65

 

 

Чисельна наповнюваність гуртків, груп, відповідно до нормативних вимог

У 2014/2015 навчальному році в Центрі дитячої та юнацької творчості  працює 27 гуртків, 65 груп із кількістю - 975 вихованці, 23 групи - початкового рівня (35.3 %), на 5груп більше, порівняно з минулим роком, 37 груп - основного рівня (56.9%), на 5 груп менше, ніж в минулому році,  2 групи - вищого рівня (7.8%), на 1 групу менше, ніж в минулому році. Стабільно працювали гуртки всіх існуючих у ЦДЮТ напрямків творчої діяльності:

художньо-естетичний - 18 гуртків, 50 груп,  754 вихованців, що становить 77,3% від усіх вихованців Центру,

науково-технічний - 5 гуртків, 11 груп, 156 вихованців - 15,2%,

гуманітарний - 3 гуртка, 3 групи, 50 вихованців - 5,1%,

еколого-натуралістичний - 1 гурток, 1 група, 20 вихованців - 2,4%.

Протягом 2013/2014 навчального року в ЦДЮТ  та філіях:

а) кількість вихованців у групах  закладу  зменшилась на 5 вихованців;

б) кількість гуртків збільшилась на 1,  груп - на 2;

в) залишились стабільними показники наповнюваності груп;

г) позитивна динаміка розвитку й якості результативності в гуртках художньо-естетичного  напрямку;

д) стабільність кількості україномовних гуртків;

е) організована робота науково-технічного напрямку на базах філій: «Початкове технічне моделювання», «Судномоделювання і судно модельного спорту», «WEB- дизайну», «Комп’ютерна  грамота» ;

є) організована робота нового гуртка гуманітарного напрямку - гурток КВК  (Клуб веселих і кмітливих) за рахунок зменшення годин у гуртках вокально –хорового напрямку.